Stratégiai tanácsadás
Az üzlet, marketing, politikai stratégiai tanácsadás az általános vezetési tanácsadás egyik meghatározó szakterülete, hiszen a kimagasló teljesítmény alapja a körültekintő tervezés. A társadalomtudományi diskurzusok újra definiálása azon dimenziók mentén, amelyeket az Intézet és a politika valamint a tudományos közvélemény fontosnak tart, továbbá hosszú távú, ciklus(ok)on átívelő stratégiai döntések diskurzusának előkészítése.
Stratégiai tanácsadásunk tartalma:
- az egyedi kihívásokra koncentrálva tanulmányok, elemzések készítése gazdasági, politikai és egyéb tudományos témakörökben;
- vállalat- és szervezetszervezés, -elemzés, -fejlesztés, -átvilágítás, -alakítás, reorganizáció, kontrolling;
- partnerkeresés;
- a közvélemény alakítása, amely gondolatébresztő megközelítésekkel formálja, tematizálja a magyar közbeszédet a társadalmat érintő fontosabb kérdésekben;
- tanácsadás, a menedzsment segítése, pályázatok véleményezése, best practice, benchmarking kurzusok;
- civil, társadalmi kapcsolatok erősítése.
Ennek menete:
- Döntést megelőző szakasz: adatok kijelölése, gyűjtése, gazdasági számítások, gazdasági elemzések;
- Végrehajtás szakasza: a végrehajtás állásáról szóló folyamatos információk elemzése, operatív elemzés;
- Utólagos szakasz: a tényleges eredmények elemzése, összehasonlítás, tényezőkre bontás, revíziós jellegű elemzés.